Březen 2014

Dějové schéma

29. března 2014 v 17:54 | Lektor |  KTP jaro 2014
Na čtvrtou lekci si měli účastníci připravit aktualizaci nějakého typického dějového schématu. Dějové schéma je to, co Vám zbude, když z příběhu očešete všechno konkrétní. Jména postav, prostředí, prostě ho oderete na holý prut. Romeo a Julie pak může být příběhem romského chlapce a gádžovské dívky z Chomutova v roce 2014 a Polednice příběhem matky, která se těžko smiřuje s odchodem dítěte z rodinného hnízda. Ze strachu před démonem polední hodiny (tedy okolnostmi poledne jejího života, mezníkem mezi jeho první a druhou polovinou), k sobě dítě někdy tiskne tak moc, že ho zadusí. Copak jste to nikdy ve svém okolí nezažili? Tady jsou dějová schémata naplněná novým obsahem z pera našich frekventantů.


Příběh na tři zadaná slova

22. března 2014 v 18:19 | Lektor |  KTP jaro 2014
Tentokrát jsme vymýšleli děj s jednoduchou zápletkou. Účasníci si volili jednu ze čtyř postav, jedno z pěti prostředí a jednu ze čtyř rekvizit. Úkol odevzdali čtyři z pěti fekrventantů, když už jsme u těch čísel.


Listy z deníku

15. března 2014 v 23:07 | Lektor |  KTP jaro 2014
List z deníku, tak znělo zadání. V souladu s učebnicí Františka Hrdličky, na jejímž půdorysu je kurz koncipován, dostali účastníci taky několik doporučení, co se v deníku může objevit.

Akrostichy

9. března 2014 v 10:24 | Lektor |  KTP jaro 2014
A máme tu první akrostich, přátelé. Je od účastníka, který si pro prezentaci na blogu zvolil nick Wanted. (A průběžně přibývají další - čtěte!)

Základní informace

2. března 2014 v 12:21 | Lektor |  Obecná sdělení
Vítejte na zájmovém blogu sloužícím k publikování textů vytvořených účastníky kurzů tvůrčího psaní. Budeme rádi, pokud se zapojíte do diskusí pod texty. Dodržujte prosím pravidla elementární mezilidské slušnosti a legislativní normy ČR. Vzhledem k tomu, že přístup do diskusí není nijak omezen, budou komentáře trvale monitorovány a diskuse bude čištěna od případných vulgarit a osobních útoků. Naopak odstraněn nebude žádný věcný příspěvek, jakkoli by se rozcházel s naším názorem či naším hodnocením.